Free Web Templates Website Templates Website Design

 

 

Proiect Comenius

” Folklore and dance to stem bullying and violence”

Proiect multilateral Comenius 2011-2013

Fourth Comenius Meeting 24-28 sept 2012
Școala “Gheorghe Banea” Măcin, România

 

  A patra întâlnire a avut loc în România la Școala “Gheorghe Banea” din Măcin (Tulcea). Prima zi a început într-un cadru festiv, la Primăria orașului Măcin, unde li s-a urat bun venit oaspeților și s-a desfășurat un program artistic.

Au urmat vizitarea școlii și participarea la diverse activități în școală: ora de limba română, QUIZ about Romania.

După amiază elevii au participat la ora de dans tradițional, iar seara la o petrecere de bun venit.

  Marți 25 septembrie 2012

  Elevi și profesori au plecat într-o excursie la Tulcea. Au fost vizitate Acvariul și Muzeul de etnografie și folclor, alte locații turistice.

Miercuri 26 septembrie 2012  
  În prima parte a zilei au avut loc activități artistico-plastice și învățarea dansului tradițional. După amiază elevi și profesori au organizat un picnic la Valea Fagilor (Luncavița) într-un loc turistic din apropiere.S-au prezentat mâncăruri tradiționale românești și au fost desfășurate diverse jocuri.

Joi 27 septembrie 2012

  Prima parte a zilei a fost marcată de defășurarea programelor artistice ce au avut ca temă Dansuri folclorice tradiționale. Fiecare țară a prezentat live aspecte din dansurile și cântecele tradiționale. Atmosfera a fost una de interceptare și suprapunere de obiceiuri și tradiții folclorice cu mare audiență la publicul prezent. După amiază a avut loc festivitatea de încheiere a lucrărilor celei de-a patra întâlniri din cadrul proiectului la care au participat personalități ale orașului, invitați din cadrul Inspectoratului Judetean Tulcea și al Prefecturii Tulcea. S-au acordat certificate de participare tuturor participanților și a fost prezentat programul românesc în care au dansat elevii români și cei străini. Toate acestea au demonstrat încă o dată că familiarizarea cu o nouă cultură nu poate fi decât benefică pentru dezvoltarea personalității adolescenților și întelegerea firească a fiecăruia.